28 ianuarie 2008

Hipnoza - Scurta Descriere

Am gasit acest post pe un forum pe care intram ocazional.. e scris de mine acum jumate de an si e foarte foarte util din punct de vedere al informtailor. Daca va interesaeaza. ->

Da, pot sa dau mai multe detalii:

-In primul rand, cum banuiesc ca ai citit, hipnoza este o stare naturala prin care omul trece in fiecare zi/noapte (inainte sa adoarma, cand face lucruri monotone) deci vre-un pericol din inducerea acestei stari printr-o metoda artificiala (ce folosesc eu) nu exista. Majoritatea sugestilor hipnotice, daca nu sunt date cum trebuie, tin (teoretic) doar 48 de ore.

-Hipnotistul sau psihologul care induce starea nu are control complet, controlul ii apartine persoanei care este in aceasta stare, in secunda in care persoana realizeaza ca acesta a data o sugestie ce nu e in interesul ei, automat revine la starea de completa constienta.

-Probabil ca erai intr-o stare de hipnoza dar .. eu tind sa cred ca a fost un inceput de vis, dupa cum am scris si in post-ul precedent, desii am fost martor la o regresie hipnotica nu cred in continuare in vietii precedente.

Unele vise pot fi incredibil de reale, dar tot o refulare a subconstientului sunt. Daca ti minte foarte bine ce ai visat ai putea incerca o analiza a viselor.

-Autohipnoza am incercat-o si eu, dar sunt de parere ca o interactiune cu hipnotizatorul (o adevarat interactiune fizica cum ar fi o strangere de mana) este mult mai rapida si mai folositoare decat o carte sau un mp3.

-E complet adevarat ca daca nu stii ce faci e posibil sa iti trimiti clientul intr-un loc in care el nu vrea sa fie. De exemplu, persoana cu care am facut training povestea ca a trimis-o pe o pacienta de a lui pe o plaja (era iarna si lui i s-a parut o idee buna), femeia a intrat in stare de shock, a redevenit complet constienta si a inceput sa il "ocarasca". Sotul ei fusese lovit de un fulger pe o plaja, plaja era ultimul loc unde ea vroia sa ajunga.
Asa ca daca eu am de gand sa foloseasc o metoda de relaxare imaginativa, de obicei intreab persoana daca este "ok" sa o trimit intr-un anumit loc. (la fel functioneaza si cu alergiile)

-Problema se afla printr-un test simplu dinaintea sedintei dar multa lume (ma numar printre ei) considera ca testul este nefolositor.
Un dialog nu prea ajuta fiindca in cazul asta.. eu vorbesc cu partea constienta a mintii care nu are idee despre ce e vorba.

Exemplu: O persoana care vrea sa se lasa de fumat imi spune ca "imi face rau la plamani", e o prostie. biggrin.gif
In hipnoza imi spune ca iubit-ul i-a zis sa se lase, e o mare diferenta! Pentru acea persoana "imi face rau la plamani" nu era decat o rationalizare a faptului ca prietenul i-a spus sa se lase. Nu putea sa recunoasca ca e influentata de prieten asa ca mintea constienta a gasit o explicatie pe fuga. glare.gif

Dialogul constient nu prea ma intereseaza pentru ca tot la ghicit se rezuma. wink.gif

Mai multe informatii pe Psychology Tips & Tricks

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu