25 februarie 2008

Orologiul Mortii

Astazi am aflat ca veciunul meu de vizavis Dan, a murit. Imi amintesc ca acum trei zile a venit la mine la usa. Avea o mutra plouata, parul zburlit si se prezenta in niste boxeri trei sferturi care curgeau, parca, de pe corpul lui slab. L-am intampinat trezit din somn.

-Ce vrei bah? La ora asta se vine in vizita?
-Bai pitic, trebuie sa vii pana la mine, sa iti arat ceva.
Mai mult dormind l-am urmat pana la usa apartamentului lui. M-a poftit in casa, dezordine, distrugere.

-Omule, tu auzi ceva? Intreaba Dan.
-Ce sa aud mai?? Auzi, daca m-ai trezit sa faci mijto eu te bag in…
-Ticaitul, auzi ticaitu?
-Ce ticait?
-Bai, de ceva timp .. aud in continu un ticait, nu stiu de unde vine, ceasuri vechi nu am si nu exista nimic in toata casa asta care sa ticaie.
-Ma baiatule, ti-am zis sa o lasi mai moale cu drogurile. Ai inebunit de a binelea. Hai ca ma intorc in pat, cheama-ma cand te trezesti. Zicand acestea ma intorc in hol si intru in casa, probabil ca mai pot prinde 2-4 ore de somn pana trebuie sa plec spre scoala.

A doua-a zi , Dan, apare din nou la usa mea. Era fresh, imbracat frumos si mirosind a parfum.

-Bah, m-am panicat degeaba, m-am uitat pe google si am un gandac in casa, “Orologiul Mortii”, nu e nici o problema. Chem maine dezinsectia si imi pare rau ca te-am trezit ieri. Nu stiu ce ma apucase.
-Vezi bai, ti-am zis ca nu ai dc sa iti faci griji. Deci maine dup ce termini, iesim la o bere , da?

Ne intoarcem amandoi in apartamentele noastre si.... Imi pare rau, mi-e foarte greu sa ma concenterez, sa scriu. Probail ca au trecut si la apartamentul meu. I-am dat un sms lui Bebe care a coborat pana la mine.
-Ce vrei mane? De ce m-ai chemat? eram si eu cu prietena!
-Ticaitul, auzi ticaitu?
-Ce ticait?

……

4 comentarii:

  1. Chiar interesant...dupa ce am citit acest articol, gandul mi-a fugit spre acea minunata Scrisoare eminesciana. Poate ca aceste personaje constientizeaza si ele prezenta mortii alaturi de care mergem peste tot, pas la pas.
    "si pe toti ce-n asta lume sunt supusi puterii sortii/ deopotriva-i stapaneste raza ta(a lunii) si geniul mortii"

    RăspundețiȘtergere
  2. Dn'profesor.. apreciez aceasta paralela literara intre creatiile mele si cele ale marelui maestru prozator si poet, Mihai Eminescu.

    Desii, totusi, ma cred incapabil de a ma ridica la inaltimea piscului pe care Eminescu l-a cladit in proza romaneasca.

    RăspundețiȘtergere
  3. Misto!

    A trebuit sa citesc de 2 ori sa ma prind totusi, cred ca nu pot sa ma concentrez, aud un fel de zgomot ritmic...cre ca tre sa chem un vecin.

    In alta ordine de idei, am ajuns aici cautand cum ii zice in romana la gandacu asta Xestobium rufovillosum. Sa il ia dracu de gandac, ca se pare ca romanii nu sunt in stare sa dea si ei niste nume. Toti aia mici sunt gandaci. Daca au aripi mici, sunt muste. Atat!

    RăspundețiȘtergere
  4. E mai greu de digerat, e incurcata rau :P

    RăspundețiȘtergere