29 mai 2008

Job Shadow Day

Cum am promis in scurtul articol de a seara. Am sa va povestesc descriu pe scurt experienta pe care am avut-o la evenimentul organizat de JA Romania :

Ziua a inceput aiurea: Am uitat sa platesc netul si acesta a cazut cu cate va ore inainte sa plec spre eveniment, relevant pentru ca adresa si celelalte date erau stocate pe gmail.com . Sa nu credeti ca dupa aia am avut o serie de intamplari bune: m-am intors din drum, am ratacit abonament-u , m-am ratacit, etc.

Bun, ajung, cu chiu cu vai, la Provident Financial.....

  • Sunt condus in interiorul organizatiei ce dadea a baza nato , ma refer la securitate ( fara card nu intrii nicaieri).

  • Descopar ca sunt singurul baiat repartizat la firma asta, ciudos ( ma uit spre cer, zic merci ).

  • Sunt directionat spre biroul IT&C, fac cunostinta cu Alex.

  • Alex imi explica cum functioneaza backurile si imi arata sala serverului ( eu nu pricep nimic din partea de hardware, cabluri, hdd scazi si alte de astea ).

  • Luam o pauza de masa si mergem la MC, pe drum vorbim de Linux, vodaphone, servere, etc.

  • Ne intoarcem si Alex imi arata o erroare aspx ( limbaj de programare complet paralel cu gandirea logica )

  • Inca incerc sa rezolv erroarea, dupa vre-o o ora asa... In paralel,  IT&C-istul imi arata cum se instaleaza Windows XP pe un leptop cu HDD Sata.

  • Programul se termina si suntem invitati in sala de conferinte "Varsovia" ( ca tratatul ) unde suntem fotografiati si invitati sa dau un mic interviu pentru revista interna a firmei.

  • Suntem pliati la olalta ( eu si fetele ) si invitati spre iesirea din fata a corporatie dar nu inainte sa mai facem o poza de campanie cu logoul firmei.

  • O luam noi usurel cu RATB-ul ( /:) ) spre hotelul Hilton... glume, rasete, etc. Coboram; cele doua tipe de la marketing impreuna cu PR isi iau rolul in serios de leaderi si ne conduc catre hotel.

  • Din pacate, HR si IT&C-ul nu au dezvoltarea ( musculara ) a departamentelor mai sus mentionate asa ca in viteza de croaziera merg spre destinatie, strigand incontinuu : "PRrrrrrrrrr, mai MK.. mai incet mah.."

  • Ajungem in fata hotelului morti de transpirati si cu o sete grozava, binevoim sa urcam.

  • Ni se ofera apa si servetele pentru ca ne curata de transpiratei si a uita de canicula de afara.

  • O ora aşteptam sa vina restul de umbre de la diferite companii, cum ar fi : Coca-Cola, HP, Vodaphone, Oracle, Meriott, etc.

  • Intru-n final incepe prezentarea, fiecare participant trebuie sa se urce pe scena si sa spuna cateva cuvinte despre experienta.

  • Urc si eu, ma balbai, zic ceva.. uit ce am zis .. cobor de pe scena.

  • Prezentarea se termina cu nistye poze de album si toti se imbulzec catre mancarea gratuita din sala de vizavis.

  • Mancarea suna cam asa: O pasca moale pe care e pusa o felie de branza ciudata si invelita in carne ce pare macra ( un tip sunca ), niste chestii asemanatoare cu frigaruile dar doar cu branza si rosii, un fel de carne fiarta aseamanatoare cu oasele de cauciuc de la petstore-ul din colt.

  • Totusi desertul este decent.

  • Imi pap cumintel desertu si plec spre casa.


In umila mea parere, acest eveniment este una dintre ideeile marete preluate din occident si implementate national de catre Junior Achivmet. Mi se pare util "sa prinzi un gust din ce te asteapta" mai ales in piata de joburi romaneasca.

Felicitari, Alex si Gianina pentru o treaba bine facuta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu