05 martie 2011

Cum să provoci un scandal în tramvai?

Răspunsul la întrebarea de mai sus o să îl găsiți în mica povestioară ce urmează:

În dimineața cu pricina m-am urcat ca de obicei în autobuzul de legătură și mă îndreptam către servici când, la o stație, urcă una bucată pițipoancă. La început nu am observat-o, am simțit în schimb tona de parfum care a inundat tot autobuzul în câteva secunde și care era absolut insuportabil. Un miros de levănțică, dar grețos în sinea lui.

Se apropie de bară și se înghesuie lângă mine astfel încât hainele îmbibate până la refuz în parfum se freacă de geanta mea, de geacă, etc. Încep să strâmb nasul, bineînțeles că gagica nu se simte și continuă să stea lângă mine până ce aproape ca îmi dăduseră lacrimile de la miros. Bon, după câteva stații coboară.

Cobor și eu după alte câteva și șterg practic incidentul din minte fiindcă nu aveam de gând să mă prost-dispun în ziua respectivă. Urc în tramvaiul 34 și, spre norocul meu, găsesc un loc pe care pot să mă așez. În fața mea o doamnă cam la vreo 45 de ani îmbrăcată sărăcăcios.... Nu trec 3 minute și cocoana se ridică și deschide larg geamul tramvaiului. Bineînteles că tot tramvaiul izbucnește în pufnituri, dat fiind că afară era o temperatură nu tocmai plăcută.

Un domn se ridică de la locul lui, încurajat de ceilalți pasageri, cu mult tact, închide geamul. Moment în care femeia izbucnește în țipete și urlete:

-Nu închide domnle geamu' ca eu sunt bolnavă și îmi miroase a "parfum rusesc" și nu pot, sunt alergică, eu nu pot. Zicând acestea, deschide iarăși larg geamul .. domnul se retrage în spatele vagonului descumpătat...

Nu trec 3 stații că apare un alt domn mult mai solid și vizibil mai hotărât să ne scape pe toți de chinul geamului deschis. Închide geamul. Femeia izbucnește din nou în urlete și țipete... domnul o roagă să înceteze.. ea țipă, urlă, chiuie, iarăși ne zice de parfumul rusesc și deschide geamul. Domnul îl închide, și tot așa timp de mai bine de jumăte de stație până ce domnul schimbă foaia și o amenință.

Între timp femeia găsise sursa mirosului de "parfum rusesc" la o alta cucoană care stătuse lângă ea. Cucoana o face nebună .. doamna deschide geamul, un moșneag îl închide cu bastonul. Doamna se hotărăște că trebuie să facă ceva, așa că mi-l scuipă pe domn drept în mufă ceea ce, aproape automat, domnul îi arde o palmă serioasă și se pregătește pentru runda doi.

Eu care între timp nu scosesem nici o vorbă și stătusem liniștit, realizez că probabil e vina mea așa că în timp ce toți călătorii migrează spre spatele vagonului eu mă ridic ușor și intervin cu o mână între doamna sensibiloasă la parfum rusesc și domnul care la ora aceea spumega ... Încep să îl iau frumos.

-Haide-ți, vă rog frumos, că nu are rost să vă certați, să vă enervați ... domnul dădea să treacă eu îl țineam (pe cât puteam, era mult mai masiv decât mine) până ce într-un final domnul renunță și se îndepărtează....

Femeia deschide geamul și eu cobor, fiindcă era stația mea.

4 comentarii:

  1. din pacate, vita aia probabil ca s-a si inmultit si a generat niste cretini mai mari ca ea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma asteptam sa-ti fi ramas tie "miros rusesc" impregnat in toale, de la pitipoanca din autobuz, implicit chiar tu sa ii fi provocat alergie cucoanei.(lol)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Anonim 2 - Pai cred ca chiar asta se intamplase...

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti dai seama ca tu, in momentul in care il tineai pe acel domn, i-ai dat mirosul de parfum si povestea a continuat in autobuzul pe care l-a luat el mai departe, nu?:))

    RăspundețiȘtergere