17 martie 2011

De ce sa te inchini in fata biserici?

Am avut recent o discuție cu o persoană în legătură cu închinarea atunci când treci pe lângă o biserică. Persoana cu pricina nu face gestul, fiindcă e sub impresia că e un gest de superstiție.

Ok, ok, recunosc că eu sunt superstițios, dar acest lucru nu are nici o legătură cu motivele pentru care mă închin în fața bisericilor. Personal, mă închin în semn de salut. Nu sunt un creștin ca la carte, nu merg la biserică în fiecare duminică și nu prea țin post. Măcar atât să fac, să îmi salut creatorul când mai trec din când în când pe lângă casa Lui.

Hai să luăm situația asta: Dacă îl vezi pe Georgel pe stradă, îl saluți ca să îți arăți respectul (să te mai sune eventual când iese la o bere). De ce nu ai arăta măcar același tip de respect și ființei care te-a creat?

4 comentarii:

  1. Nici eu nu sunt prea religios (adica nu merg la biserica) dar cand trec pe langa una ma inchin. Ai spus bine "in semn de respect".

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca bine le zici.
    Voi mentiona acest sit la mine.
    Last Edit:
    Am mentionat situl:
    http://vrmlserver.xooit.com/t457-DarkX-Studios.htm

    :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Se zice ca iti poarta noroc si o sa-ti mearga bine pe unde te duci...

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici eu nu ma inchin atunci cand trec pe langa biserica. As putea enumera cateva motive: 1. infatuare - de ce sa fiu ca aceia care se inchina incepand de la 100 de metri departare si se opresc la 100 metri dupa ...; 2. deziluzie - nu fata de biserica! ... fata de preoti, fata de oamenii meschini care se folosesc de biserica si de preafalsa cuviosenie pentru a poza in ceea ce nu sunt; 3. dezgust (repet, nu fata de biserica!) - momentele Sfintelor Moaste, Craciun, Sfintele Pasti ... stiti bine la ce ma refer; 4. aroganta - nu vreau sa ma asociez fatarnicilor enumerati mai sus.
    Cunosc pacatele pedepsite de Biserica, dar nu sunt habotnic, stiu ca nu dau dovada de credinta crestina, dar prefer sa fiu intr-o biserica goala si sa imi caut linistea decat sa merg de Pasti, sa iau lumina!

    RăspundețiȘtergere